Nieuws - pagina 2

Foto bij artikel Ieder Kind Een Eigen Boek

Ieder Kind Een Eigen Boek

07 oktober 2021 - Op donderdag 7 oktober jl. was er een bezoek van de Stichting ‘Ieder Kind Een Eigen Boek’ voor de groepen 3 en 4. De wethouder Willem Jansen van Onderwijs in de gemeente Ouder-Amstel was hier tevens getuige van. Hij mocht de eerste twee boeken uitreiken aan leerlingen uit groep 3 en 4. Bij dit leesproject van de Stichting heeft ieder kind uit de groepen 3 en 4 een gepersonaliseerd boek gekregen, waarin hij/zij de hoofdrol speelt.

Lees meer ›

Foto bij artikel Kleedjes-boekenmarkt

Kleedjes-boekenmarkt

06 oktober 2021 - Het stimuleren van leesplezier staat natuurlijk centraal tijdens deze Kinderboekenweek. Hoe mooi is het dan dat de leerlingen zelf op jacht konden naar een nieuw boek op de kleedjes-boekenmarkt. Tijdens deze markt mochten de leerlingen hun oude boeken aanprijzen en verkopen aan medeleerlingen. Helaas lieten de weergoden het woensdag niet toe om deze festiviteiten buiten te laten plaatsvinden, maar werd de markt naar binnen verplaatst. De gezelligheid was er niet minder om: leerlingen verkochten hun favoriete boeken (soms na een stevige onderhandeling) en zowel kopers als verkopers vertrokken tevreden huiswaarts.
Foto bij artikel Start Kinderboekenweek 2021

Start Kinderboekenweek 2021

06 oktober 2021 - Afgelopen woensdag 6 oktober was het dan zover: de aftrap van de Kinderboekenweek! Het thema dit jaar is ‘Worden wat je wil’ en dat hebben wij gemerkt ook. Op deze eerste dag waren de leerlingen prachtig verkleed variërend van brandweerman tot superheld tot beroeps boef. Van 6 t/m 15 oktober vinden er dagelijks (les)activiteiten plaats in alle groepen rondom de kerntitels van dit jaar.
Foto bij artikel Start schooljaar 2021-2022

Start schooljaar 2021-2022

23 augustus 2021 - School schoon gemaakt, klas ingericht en spullen klaar gezet.

Vandaag zijn de deuren weer open gegaan voor het nieuwe schooljaar.

Ouders en kinderen fijn om jullie weer te zien!!