OuderRaad

De ouderraad wordt gevormd door een aantal enthousiaste en betrokken ouders, aangevuld met een leerkracht. Tijdens schooljaar 2022-2023 zijn dat:

Ouders:

• Jessica Beker (voorzitter)
  • Freena Ashi (penningmeester)
  • Marjolein Wertheim
  • Patricia Esteban Diaz
  • Hanane Mourabi
  • Cassandra Dingen

Leerkracht:

• José Theunissen– juf groep 1/2 B

Activiteiten

Gezamenlijk zijn wij verantwoordelijk voor het innen en beheren van de vrijwillige ouderbijdrage. De hoogte is voor dit schooljaar vastgesteld op euro 50 per kind. Van dit geld worden diverse activiteiten georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn:

• Sinterklaas- en kerstfeest, waaronder de decoratie van de school en hulp tijdens de vieringen;
  • Wij zetten de leerkrachten in het zonnetje tijdens de dag van de leerkracht;
  • Wij verzorgen het kerstcafé, waar de ouders gezellig wat kunnen eten en drinken tijdens het kerstdiner van de kinderen;
  • Verzorgen van het paasontbijt en alles daar omheen;
  • Afscheid van groep 8: waaronder de BBQ en de bar voor de gasten van de eindmusical;
  • Avondvierdaagse (oa schoolinschrijving, organisatie limonadeposten en uitreiking medailles);
  • NLDoet;
  • Bag2School kledinginzamelingsacties;
  • Crazy Hair Day;

Culturele activiteiten en uitstapjes

Niet alleen de festiviteiten maar ook de educatieve uitjes worden (deels)bekostigd door de OR.
Zoals een bezoek aan het concertgebouw of Artis. Ook het verzetsmuseum en het muziekgebouw Aan ‘t IJ worden door een aantal klassen bezocht. En met Archeon in de klas wordt de geschiedenisles nog leuker.

Helpende Handjes

Wij kunnen altijd hulp gebruiken. Tijdens het versieren van de school bijvoorbeeld, of juist bij het opruimen van de versiering. Bij de avondvierdaagse zoeken we ouders die halverwege de route met versnaperingen willen staan en ook bij andere activiteiten redden wij het niet met alleen de ouderraad. Via de DigiDuif zullen wij dan een oproep voor hulp-ouders versturen. De ouderraad heeft echter ook een app-groep, de “Helpende handjes”. De ouders die zich hiervoor aanmelden kunnen we op een snelle manier om hulp vragen. Als u het leuk vindt om ons tijdens de diverse activiteiten bij te staan, geeft u zich dan op voor deze groep. Dat kunt u doen door ons te mailen op  or@obsdegrotebeer.nl. Ook als u nog vragen/ opmerkingen heeft kunt u ons mailen. Persoonlijk aanspreken mag uiteraard ook.