Hulpouders

Hoe kunt u ons een beetje helpen?

Luizenouders

Dit zijn grote mensen die niet bang zijn voor kriebelbeestjes en in de eerste week na de vakantie de haren van de kinderen uit de klas van uw (klein)kind komen controleren op luis. Het is een simpel klusje maar wel erg belangrijk ivm de kans op besmetting als het niet ontdekt wordt. Vaak kost dit niet meer dan een half uurtje van uw tijd.

Leesouders

Vanaf groep 3 begint het leesonderwijs en dit is een intensief proces waarbij het gaat om zogenaamde ‘leeskilometers’ maken. Kortom oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Voor kinderen die net beginnen met lezen (groep 3 en 4) is het zeer waardevol wanneer er voldoende ouders/ verzorgers/ opa’s en oma’s zijn die samen met de kinderen in kleine groepjes willen komen lezen. Het is echt geweldig om dit leesproces van dichtbij mee te maken, dus geeft u zich vooral op bij de groepsleerkracht van uw kind. Wanneer uw kind al in een hogere groep zit maar u heeft een uurtje per week tijd om met de kleintjes te lezen, dan bent u natuurlijk ook altijd meer dan welkom!

Poetsouders

Vlak voor de zomervakanties zijn de leerkrachten al druk bezig met het schoonmaken van de lokalen. Bij de hogere klassen helpen de kinderen actief mee, maar bij de kleuters zijn (veel) handen zeer welkom! Het is een simpele en erg dankbare klus.

Klassenouders

Elke klas heeft een klassenouder. Deze ouder is een aanspreekpunt voor andere ouders en een steun voor de leerkracht. Een betrokken klassenouder is ontzettend waardevol.

Versierouders

Rond Sinterklaas en kerst zijn we altijd hard op zoek naar betrokken ouders die het leuk vinden om een uurtje (of twee) te helpen met versieren. Veel handen maken licht werk en het werk is zo dankbaar als je de dag na het versieren de verwonderde gezichten van de kinderen ziet wanneer ze de school instappen!

Paasouders

Het valt niet mee om voor ruim 200 kinderen een eitje te koken met Pasen, tenzij dit werk gedeeld wordt door meerdere ouders die zich hiervoor opgeven en de OR helpen bij het organiseren van een gezellig paasontbijt.

Techniekouders

Tijdens de techniek-middagen van de groepen 5-6 en 7-8 hebben we ook ouderhulp nodig. U kunt zich hiervoor opgeven bij de klassenleerkracht.

Invoer:

Achternaam *